National Media Talk – відверта розмова про медіа між виборчими перегонами

23-24 травня у Києві медіа експерти об’єдналися задля дискусії про майбутнє журналістики на конференції National Media Talk. Голова Інституту Володимир Кіпень прийняв участь в роботі конференції як медіа-аналітик.
Цьогорічна конференція була присвячена викликам сучасних медіа в Україні та їх важливості під час передвиборчого процесу. Джиліан Маккормак, Директорка програм Інтерньюз в Україні відкрила конференцію та зазначила, що «Навколо нас багато непевностей. Чи парламентські вибори відбудуться 21 липня? Які партії будуть брати участь? Хто переможе? Чи зміниться виборче законодавство? Яким буде новий президент? Як на мене, медіа не завжди можутьаналізувати ці питання краще, ніж ми самі. Але, кінець кінцем, медіа кампанії складаються з таких людей, як ми самі. Однак,ми очікуємо від медіа вищих стандартів, і тому очікуємо від них більше. І це справедливо. Пересічні громадяни рідко отримують особливий доступ до політиків та посадовців на відміну від журналістів. Тому важливо, щоб журналісти скористались таким привілейованим доступом до влади. Ми сподіваємось, що журналісти будуть діяти від нашого імені і запитуватимуть те, що нас цікавить».
Сьюзан К. Фріц, Директорка Місії Агентства США з міжнародного розвитку в Україні і Білорусі, пояснила чому в умовах розбудови демократії, медіа відіграють дуже важливу роль: «Медіа недохідні для чесних та справедливих виборів. Бо вони підтримують відкритий процес, у якому виборці отримують адекватну інформацію для того щоб зробити свій вибір. Медіа мають бути високо професійними, точними і безсторонніми у висвітлені подій. Бо інакше вони просто не зможуть виконувати свій обов’язок перед суспільством».
Ключовим спікером конференції у 2019 році стала письменниця, лауреатка премії ім. Тараса Шевченка, Оксана Забужко. За її словами, журналістика помирає, «відбувається перехід репортажу з розповідей, монологів очевидця у бомбардування інформацією у новинному форматі. Ця зміна збіглась із тенденціями більш глибинними, а саме з синтезом політики та медіа у форматі маркетологічному. Сьогодні ми спостерігаємо перехід на рейки «маніпулятивної розважальності».
На відкритті конференції також відбулася презентація матеріалу від Детектор медіа про аналіз медіа під час виборів 2019. Згідно з його висновками, регіональні реформовані медіа досі залежать від представників влади, але рівень пропаганди значно знизився. Відкритим питанням залишається, чи стануть українські медіа ретрансляторами повідомлень президента, чи спробують створювати незаангажований аналітичний продукт.
National Media Talk відбувається вдруге за підтримки проекту USAID «Медійна програма в Україні», що реалізується міжнародною організацією Internews.