ЗАТРЕБУВАНІСТЬ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ СЕРЕД ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ

09.07.2020

У рамках комплексного дослідження освітніх потреб вразливих груп за проектом «Освітні потреби і неформальна освіта дорослих у Вінницькій територіальній громаді» проведена 5-та фокус-група. У фокус-груповій дискусії взяли участь особи з інвалідністю. Зустріч було проведено в Центрі реабілітації «Гармонія» імені Раїси Панасюк. Проект реалізується Донецьким інститутом соціальних досліджень і політичного аналізу на замовлення ГО «Центр Поділля-Соціум» і за підтримки DVV International.

Дискусія велась навколо двох основних тем. Перше, це якими загалом є освітні потреби людей з інвалідністю, яка їх частка орієнтована на постійне навчання; друге, якою є реальна ситуація щодо забезпечення доступності та різноманітності освітніх послуг у Вінниці. Щодо першого, учасники сформулювали пірамідальну модель освітніх потреб людей з інвалідністю: більшість потребує базових навичок для соціалізації, а більш глибокі професійні компетенції та потреби в постійному розвитку особистості усвідомлюють і реалізують значно менше з цього середовища. Відносно другого, учасники по-різному оцінили стан у сфері освітніх послуг для них у Вінниці – від погано (двійка) до добре (четвірка). Підкреслювали значні перепони, що стоять у них на шляху повноцінної інтеграції до суспільного життя в громаді. Основна з цих перепон - це фактична недоступність для них більшості послуг через відсутність необхідної для них інфраструктури в місті. Разом з бажанням спілкування з людьми поза своєю соціальною групою, було помічено готовність до здобуття нових знань у форматі неформальної освіти. Комунікаційні навички задля позиціонування себе в громаді з метою успішної інтеграції, фінансова грамотність як значима навичка для закладання основи побутового комфорту є також затребуваними напрямами. Актуальною може стати підтримка отримання неформальної освіти охочими особами з інвалідністю зі сторони працедавців через організацію спеціального стажування для отримання і шліфування необхідних фахових навичок потенційних працівників.  

Отримана від учасників дискусії інформація становитиме базу для загального аналізу ситуації в громаді та напрацювання практичних рекомендацій Вінницькій міській раді щодо дій по кращому забезпеченню освітніх прав дорослих через неформальну освіту.